Etiskt dilemma..

Jag börjar ju egentligen halv 1 på måndagar, och så sitter jag i skolan nu.. 
 
Varför? Jo, för att läraren visste inte om vi skulle behöva ta närvaro vid 9 eller inte, så hon sa att det är bäst att vara i skolan. Och här var jag. Klockan 08.20. Men inte behövde vi ta närvaro. Nej nej.. Så, visst skulle det vara skönt att åka hem igen och komma tillbaka efter lunch. Men det är ju onödigt. Bättre att plugga det som man skulle ha gjort hemma nu istället. Inte sant? Slipper man ju sedan ;) Har ändå diskdag idag så.. 

Tyvärr så blev det att åka buss idag.. 

Det beror på att jag glömde att jag skulle gå upp klockan 7. Tänkte; Jag börjar ju halv 1. Så, mamma kommer in i mitt rum och säger att klockan är kvart i 8.. Panik! Jag som skulle cykla hemifrån klockan 8! Det tar ändå en 30-35 minuter att cykla i normal takt. Utan att svettas ihjäl.. Så hade 20 minuter på mig att göra mig klar, innan bussen skulle komma! Tur att jag packade väskan igår. 


Nu har jag kommit på ett etiskt dilemma som jag kan ta upp på Religion lektionen imorgon! 
Inte en dag försent! 
 


Kan ju vara kul att höra hur du tycker och reflekterer.

Så, skulle du säga till en främmande människa att de har gylfen öppen? 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: